Bijna ....

15 april 2017 - Rotterdam, Nederland

Vanochtend sinds ongeveer 05.45 uur ongeveer wakker. Ik realiseer mij direct dat ik nog iets heb vergeten. Ja, werkgerelateerd of course. Maar het is echt nog wel heel vroeg. Uiteindelijk om 06.15 uur uit bed gestapt.

Ik loop langs mijn backpack; een checklist ratelt door mijn hoofd. Volgens mij hebben we alles. En wat is "alles"? Zoveel hebben we niet nodig. GPTT (geld, paspoort, tickets en tandenborstel) en de rest is eigenlijk alleen maar "onnodige" ballast. Conclusie: we hebben vooral ballast, gewicht: 10 kg. Check!

Sinds gisteravond zijn we ingecheckt. Voor diegenen die het leuk vinden om ons te volgen tijdens de vlucht: we zitten vanavond op vlucht KL809. Met o.a. de app Flightstats kun je ons volgen. Er is nog veel meer van dit soort apps, maar deze gebruik ik altijd.

Ben benieuwd wie onze medereizigers zijn in het vliegtuig en vooral wie er naast ons zitten. Hopelijk zo min mogelijk krijsende baby's. Aan de andere kant, ik ben erop voorbereid (lees: ik heb oordoppen en neem mijn grote koptelefoon mee).

In tegenstelling tot de laatste keer, zullen we van al deze mensen in het vliegtuig "afscheid' nemen op het vliegveld in Kuala Lumpur. We zullen bijna drie weken lang rondreizen door Maleisië met z'n tweeën, samen nieuwe inzichten en ervaringen opdoen en onze wereldblik weer verruimen. Ik heb er onwijs veel zin in, ik ben heel benieuwd wat Maleisië ons zal brengen!

1. Babette:
    Have fun and enjoy. Goede reis! Niet je flight bag vergeten he... Hihi
  2. Gonny:
    15 april 2017
    Super!! Onwijs veel plezier! Ik lees graag jullie avonturen.
  3. Jelena:
    Leuk Laura!!
  4. Piet & Agnes:
    15 april 2017
    Leuk om jullie zo te volgen!
  5. Corry:
    15 april 2017
    Goed idee Laura! Kan ik jullie op de voet volgen nu ik "niets" meer te doen heb. Goede reis!